LEZEX

Lezex staat voor: lezingen en excursies.

Coördinator: Evert Maarschall, epmaarschall@gmail.com

Lezingen Den Helder: Tineke Broersen, info@regioalkmaar.knnv.nl

Activiteiten: in de agenda.

Leden van IVN Noord-Kennemerland en leden van Vogelwerkgroep Alkmaar: van harte welkom bij alle activiteiten.

Lezingen in Alkmaar

Vijf keer per jaar wordt er in de winter een lezing in Alkmaar georganiseerd, op de vierde woensdag van de maanden september, oktober, november, januari en februari.

Locatie: Wijkcentrum Overdie, Van Maerlantstraat 8 -10, 1813 BH Alkmaar.
De aanvang is 20.00 uur, einde lezing omstreeks 22.00 – 22.30 uur, toegang gratis.
Een vrijwillige bijdrage wordt altijd op prijs gesteld.
In de buurt van het wijkcentrum is voldoende gratis parkeergelegenheid en in het wijkcentrum zijn drankjes te koop.

Lezingen in Den Helder

Zes keer per jaar wordt er in Den Helder een lezing georganiseerd, op de laatste zaterdag van de maanden januari, februari, maart, september, oktober en november.

Locatie: Bezoekerscentrum De Helderse Vallei, Helderse vallei 9-11, 1783 DA Den Helder.
Aanvang 13.30 uur, einde lezing omstreeks 15.30 uur, toegang gratis.
Een vrijwillige bijdrage wordt altijd op prijs gesteld.
Bij de Helderse Vallei is ruim voldoende parkeerruimte. Ook is er koffie en thee verkrijgbaar.

Excursies

Lezex probeert twee keer per jaar een algemene excursie op zaterdag te organiseren.
Er wordt voor deze excursies zoveel mogelijk van het openbaar vervoer gebruik gemaakt.
De werkgroepen organiseren hun eigen excursies en inventarisaties: zie aldaar. De werkgroepen opereren zelfstandig, het is mogelijk dat er op een en dezelfde dag twee werkgroepen actief zijn. Kiezen dus…..

Boven: knobbelzwaan, Cygnus olor, foto Ruud Costers